De eerste keer... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annette Schuil - WaarBenJij.nu De eerste keer... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annette Schuil - WaarBenJij.nu

De eerste keer...

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

29 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nog maar drie dagen tot het nieuwe jaar! Het aftellen is dus begonnen! De laatste keer naar je werk dit jaar, de laatste keer de vissenkom schoonmaken in 2011, de laatste keer naar de slijterij voor een fles (flessen?) champagne, etc. In deze week van "laatste keren", heb ik gelukkig nog wat "eerste keren" kunnen stoppen.

Zo was het de EERSTE KEER dat ik heb mogen genieten van een luxe resort (zo eentje met kunstmatige rotsen en watervalletjes bij de zwembaden...) op Hawaii. Op Maui heb ik Maya (een Française) ontmoet en omdat we dezelfde plannen hadden voor Kauai, besloten we al snel om dat eiland samen te verkennen. Uiteindelijk besloot Maya na vertraging van haar vlucht eerst naar Honolulu te vliegen (haar Zwitserse vakantieliefde achterna...) en mocht ik in m'n uppie genieten van de twee nachten die ze in dit luxe resort op Kauai had geboekt! Heeerlijk!

Na twee nachten solo hebben Maya en ik elkaar uiteindelijk gevonden en heb ik met haar voor de EERSTE KEER enkele typisch Hawaiiaanse dingen geproefd. Na een bezoek aan een deli zijn we naar de "Grand Canyon of the Pacific" gereden en hebben daar heerlijk gepicknickt, met onder andere poi (gemaakt van taro; een soort aardappel; geen aanrader) en ahi poke (rauwe tonijn: heeeel lekker, vooral de spicy versie). Vervolgens hebben we een uur of vier gelopen voor een spectaculair uitzicht over de noordkust van het eiland: de Na Pali coast (pali betekent klif)! Hier zijn onder meer films als King Kong, Indiana Jones' Raiders of the Lost Ark en Jurrasic Park (deels) gefilmd!

Ook totaal nieuw voor me: het dragen van een kokosnoot-bh! En ja: van deze EERSTE KEER zijn foto's, maar de enige persoon naast mijzelf die hier een foto van heeft, heeft beloofd 'm alleen voor chantage-doeleinden te gebruiken...

Het was ook de EERSTE KEER dat ik met de kerstdagen een tweedaagse hike heb gedaan. Samen met Maya (die na dag 1 de bijnaam "La reine du pipi rapide" van me kreeg) heb ik een nachtje aan de Na Pali coast mogen doorbrengen. Na een flinke wandeling over modderige paden en langs stijle afgronden, hebben we de tent opgezet en genoten van ons kerstmaal (dit was ook de EERSTE KEER dat ik een Française Californische wijn uit een plastic flesje heb zien drinken...). Tweede kerstdag zijn we weer teruggelopen en heb ik weer regelmatig "ma mère n'aimeurait pas ça" (oftewel: mama zou dit niet leuk vinden) geroepen op de nauwe klifpaadjes. De tientallen muggenbulten op m'n lijf herinneren me nog iedere dag (en helaas nacht) aan deze geweldige hike!

Ik heb ook voor de EERSTE KEER een manta rog mogen zien!!! Maya en ik zijn een middag gaan duiken en vanaf de boot spotten we de enorme rog! Onderwater konden we de rog(gen) niet vinden, maar wel weer drie rifhaaien, een slapende schildpad en een schitterende octopus!

Na twee waanzinnige duiken hebben we nog een laatste keer samen naar de zonsondergang op Kauai gestaard en zag ik voor de EERSTE KEER de bultrug walvissen volledig uit het water springen! Wauw!

Vandaag kreeg ik voor de EERSTE KEER dit jaar bij het inchecken voor een vlucht de vraag wat ik weeg (uhm, excuse me: what?!). In het propellor vliegtuigje van O'ahu naar Molokai bleek een goeie verdeling van het gewicht van de 5 passagiers erg relevant te zijn! Na een snelle safety briefing door de piloot zelf (die zich hiervoor even in zijn stoel omdraaide), zijn we in klein half uurtje naar Molokai gevlogen. Wat een feestje! In zo'n kleine kist heb je tenminste écht het gevoel dat je vliegt!

Ik ben vandaag naar Molokai gevlogen voor een EERSTE KEER overnachten aan boord van een "sailing hostel". Overigens niet de EERSTE KEER dit jaar: heb weer behoorlijk mazzel....in het vliegtuigje kwam ik namelijk in gesprek met een "local", kreeg ik van hem een lift aangeboden van de luchthaven naar de enige stad op het eiland en werd ik vervolgens uitgenodigd bij hem thuis. Zelf overnacht hij bij zijn vriendin, dus heb weer een volledig huis tot m'n beschikking....Als alles goed gaat stap ik één dezer dagen (morgen?) bij kapitein Carl aan boord en zeilen we richting O'ahu. Met (hopelijk) als klap op de vuurpijl: mijn EERSTE KEER ouwejaarsavond op een zeilboot!

Ben erg tevreden met het enorme aantal "eerste keren" afgelopen week! De EERSTE KEER vergeet je tenslotte je leven niet meer!

PS. ook een EERSTE KEER: de foto's (en filmpjes?) van Kauai zijn te vinden op Facebook!

  • 29 December 2011 - 08:50

    Jos Van Der Heiden:

    zonder foto's geloof ik natuurlijk niets van dat kokosnoten verhaal ;)

  • 29 December 2011 - 10:34

    Tim:

    Facebook? Ga wel aan Niek vragen hoe dat werkt. :-(

  • 29 December 2011 - 11:08

    O Bert:

    Wat jij ziet in het echt heb ik meestal van een plaatje gezien .
    Rouwe tonijn zal best lekker zijn,maar
    je ouders hebben bij mij gebraden
    konijn ( Flappie ) gegeten en dat is voor het beest wat diervriendelijk eerst
    even opgewarmt worden .
    Annette een goed uiteinde , en dobber
    maar lekker het nieuwe jaar in.
    GR O Bert

  • 01 Januari 2012 - 13:06

    Mo'tje:

    Niet te veel vrienden maken he? Ga je ze straks weer allemaal bezoeken en zitten we WEER zonder je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Grote trip III

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2012

Stemmen

02 Juni 2012

(bijna afge)lopen

15 Mei 2012

Viva La France!

02 Mei 2012

10, 9, 8, 7...euh...0!

13 April 2012

www.elterusten
Annette

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 63481

Voorgaande reizen:

03 Maart 2021 - 17 Juni 2021

Familietrip 2021

15 Maart 2015 - 08 Mei 2015

Chili en Bolivia

19 Juli 2011 - 30 November -0001

Grote trip III

Landen bezocht: