www.elterusten - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Annette Schuil - WaarBenJij.nu www.elterusten - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Annette Schuil - WaarBenJij.nu

www.elterusten

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 April 2012 | Nicaragua, Managua

Maandagmiddag 12 maart 2012. Ik ben net aangekomen op het eiland Caye Caulker in Belize, zit op een bank in een hostel met m’n laptop op m’n schoot en vind m’n broer en schoonzus online op Skype. Na de gebruikelijke “Hé hoi hoe gaat het”s, krijg ik het blijde nieuws te horen dat ik tante word!!! Mensen om me heen kijken me wat vreemd aan terwijl de tranen over m’n wangen rollen en ik met een brok in m’n keel het gelukkige koppel feliciteer. Inmiddels zijn we een paar weken verder en heb ik gisteren de eerste bewegende (echo)beelden mogen bewonderen van de al maar liefst 2,8cm grote Arie jr (voorlopig de werktitel van dit baby-projectje)!

Toen ik 9 maanden geleden in Vancouver in mijn eerste hostel incheckte, verbaasde ik me over het aantal backpackers dat met de neus achter een beeldscherm zat. Maar na me twee weken te hebben geirriteerd aan beroerde Skype gesprekken zonder beeld en/of geluid, in een land waar zo’n beetje iedere slaap- en eetgelegenheid wi-fi heeft (ik heb zelfs Skype gesprekken kunnen voeren vanuit m’n tent), kocht ik zelf toch ook maar een mini-laptopje.

En zo heb ik tijdens m’n reis op Facebook verhuisberichten meegekregen, huisdieren zien groeien, en helaas ook vrienden moeten condoleren. Kon ik op waarbenjijnu.nl m’n verhaal kwijt en heb ik genoten van alle leuke reacties op m’n blogs. Heb ik via Skype rondleidingen gekregen in nieuwe huizen en nieuwe badkamers, kon ik toch even “aanschuiven” bij kerstdiners (met nog meer blij babynieuws) en heb ik (mee)gehuild bij verdrietig nieuws. Heb ik via email moeten lezen dat Paultje door een helicopter van een skipiste was opgepikt, geboorte- en trouwkaarten gekregen en ben ik door vrienden en familie aardig op de hoogte gehouden van al hun hoogte- en dieptepunten.

In het begin ging mijn online tijd vaak gepaard met een soort schuldgevoel dat ik eigenlijk buiten zou moeten spelen om m’n nieuwe omgeving te verkennen. Maar op een gegeven moment kom je, tijdens één van de vele busritten of tijdens een slapeloze nacht, dan tot de diepzinnige conclusie dat je een geweldig mooi leven hebt en dat het familie en vrienden zijn die dat leven geur en kleur geven.

En dus schuif ik, in een afgelegen boomhut, terwijl de brulapen om me heen flink van zich laten horen, schaamteloos achter een computer om m’n schattepatatje even welterusten te wensen.

  • 13 April 2012 - 13:31

    Ellen :

    Hè lieverd heb je mayonaise erbij gedaan dan is ie extra lekker, dat schatte patatje, voor nu Weltruste, wij gaan caravan uitpakken liefs Leo ellen

  • 13 April 2012 - 13:34

    Baas B.:

    Potverdorie. Zit ik ook te janken.... Nou ja, sorry collega's.

  • 13 April 2012 - 13:38

    Niekie:

    krijg helemaal rillingen, zo mee eens dat familie en vrienden kleur geven. Ben super blij dat ik mijn kleine grootlachse schoonzeusje straks lekker weer een knuffel kan geven!

    Geniet van de laatste paar weken op mooie bounty-eilanden. Wij wachten hier wel;)

  • 13 April 2012 - 15:53

    Jaco:

    Wat een gaaf nieuws!! Gefeliciteerd (en broer, schonezus en aanstaande oom ook!). Geniet er nog maar even van daar.

  • 13 April 2012 - 15:54

    Ingrid:

    Wat schrijf je weer ontzettend leuk en wat een super nieuws dat Tim vaser wordt. Gefeliciteerd Tante en natuurlijk heel leuk ook voor je ouders

  • 13 April 2012 - 19:16

    Annerieke:

    Gefeliciteerd, wat een super- nieuws, zo'n mini-mens in de maak!
    Vader, moeder en opa en oma in spe uiteraard ook van harte!
    Dikke Driebrugse knuffel.

  • 15 April 2012 - 07:59

    Thom:

    Hey Netje!

    Weer een mooi verhaal, geniet er nog even van!

    Groetjes, vanachter mn laptop vandaan!
    Thom

  • 16 April 2012 - 19:24

    Mo'tje:

    Wat mooi weer... SNIK!

  • 26 April 2012 - 19:15

    Annerieke:

    Het was dus toch een soort weemoed wat ik las...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Managua

Grote trip III

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2012

Stemmen

02 Juni 2012

(bijna afge)lopen

15 Mei 2012

Viva La France!

02 Mei 2012

10, 9, 8, 7...euh...0!

13 April 2012

www.elterusten
Annette

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 63476

Voorgaande reizen:

03 Maart 2021 - 17 Juni 2021

Familietrip 2021

15 Maart 2015 - 08 Mei 2015

Chili en Bolivia

19 Juli 2011 - 30 November -0001

Grote trip III

Landen bezocht: