Viva La France! - Reisverslag uit Rapallo, Italië van Annette Schuil - WaarBenJij.nu Viva La France! - Reisverslag uit Rapallo, Italië van Annette Schuil - WaarBenJij.nu

Viva La France!

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

15 Mei 2012 | Italië, Rapallo

Ik ben dol op Frankrijk! Als klein meisje heb ik hier menig zomervakantie doorgebracht en hier liggen dan ook m'n oudste vakantieherinneringen. Vriendjes maken rond de tafeltennistafel, gezellig picknicken bij stroompjes, hagedisjes zoeken op begraafplaatsen (m'n ouders reden geen kerk voorbij....), met broer slapen in het hondenhok van onze vouwwagen (als het voor die tijd al niet was geëindigd in bonje...), pasta met spam, met papa de afwas doen, zelf gewassen worden in een wasbak (ja, we hebben het over heeeele oude herinneringen...), de kado'tjes die mama voor ons meenam om ons zoet te houden in de auto etc. 

En met nog evenveel plezier als toen, vertel ik de bakker "uhn pen sielvoepleh" en ben ik ook nog steeds even blij als toen als hij/zij me lijkt te begrijpen! Paul en ik hebben de afgelopen anderhalve week, behalve van al het lekkers van de boulangerie, ook genoten van de heerlijke wijnen,  boeuf bourgignon (extra lekker omdat hij in de tent werd gegeten terwijl we nog nagloeiden van de sauna), kazen in alle geuren en kleuren, crepes, crème de marron, macaronnetjes etc.

In Parijs hebben we twee dagen rondgeslenterd in de hoop te verdwalen in de schitterende stad. Vriendin Maya, waar ik kerst op Hawaii mee heb gevierd, heeft ons in de avonduurtjes op sleeptouw genomen en ons haar stad laten zien.

Onderweg genieten we van de velden vol geel koolzaad of rode papavers, de wijngaarden, de oude dorpjes, de markten met brocante of streekproducten en van de onontdekte weggetjes, terwijl we uit volle borst meebleren met de muziek of zwijgend naar Belle en het Beest luisteren op cassette....

En heel af en toe, als ik Centraal Amerika dreig te gaan missen, dan is daar gelukkig de campingbaas die na m'n zoveelste "si" in plaats van "oui" overgaat op het Spaans, hoor ik in de supermarkt opeens weer het liedje dat in Guatemala plat werd gedraaid en maak ik op onze campingpitten quesedilla's of breakfast burrito's.

Zal ik mijn geliefde Frankrijk straks ook gaan missen? Nog voordat ik me die vraag kan stellen, zat ik vanmiddag al met Paul aan zee in San Remo te genieten van heerlijk Italiaans ijs en concludeer ik: Viva Italia!

  • 15 Mei 2012 - 18:33

    Irma:

    Leuk leuk! Ik heb diezelfde herinneringen, stonden wij niet op dezelfde campings???? Veel plezier in la bella Italia, geniet van al die pasta, pizza en schepijs.....

  • 15 Mei 2012 - 18:53

    Mo'tje:

    La mia stima fritte, godere della bella Italia!

  • 15 Mei 2012 - 21:11

    Broer Tim:

    De stukjes worden, net als de afstand, kleiner. Kom maar écht naar huis!

  • 16 Mei 2012 - 07:12

    Lauren:

    Heel veel plezier Annet! Ik ben verschrikkelijk jaloers op je! (vooral door het Italiaanse ijs). Ik moet nog maar even gaan ploeteren op school.

  • 25 Mei 2012 - 08:42

    Fred Sluijs:

    Hoi Annette en Paul,
    Annette, daarnet weer even heerlijk met je vader en moeder zitten babbelen over financiele zaken maar ook over jou natuurlijk. Je hebt het heel goed naar je zin en Costa Rica vonden je ouders natuurlijk schitterend! Veel plezier de laatste maand nog!!!
    Groetjes Rabo Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rapallo

Grote trip III

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2012

Stemmen

02 Juni 2012

(bijna afge)lopen

15 Mei 2012

Viva La France!

02 Mei 2012

10, 9, 8, 7...euh...0!

13 April 2012

www.elterusten
Annette

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 63481

Voorgaande reizen:

03 Maart 2021 - 17 Juni 2021

Familietrip 2021

15 Maart 2015 - 08 Mei 2015

Chili en Bolivia

19 Juli 2011 - 30 November -0001

Grote trip III

Landen bezocht: