Een gewaarschuwd mens... - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Annette Schuil - WaarBenJij.nu Een gewaarschuwd mens... - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Annette Schuil - WaarBenJij.nu

Een gewaarschuwd mens...

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

08 April 2012 | Nicaragua, Managua

Als je niet oppast, zou je bijna gaan denken dat we leven in een hele grote boze wereld. Ik ben de afgelopen maanden namelijk gewaarschuwd voor onder meer dengue, malaria, bedbugs, tsunami’s, vulkaanuitbarstingen, giftige zwaveldampen, puma’s, beren, apen, gewapende busovervallen, berovingen op straat, oplichterij, geen benzinestations, geen ATMs, vallende kokosnoten, besneeuwde wegen, sterke stromingen, steile afgronden, strikte regels voor handbagage, extra pikant voedsel en voor de negatieve gevolgen van alcohol op ongeboren baby’s.

Maar ik wacht nog steeds op de eerste positieve waarschuwing. De dag bijvoorbeeld dat ik op een menu lees “Pas op: geen ananas smaakt meer hetzelfde, nadat je er eentje in Costa Rica hebt gegeten”. Ik zou Lonely Planet willen voorstellen om in de reisboeken onder meer op te nemen: “Pas op voor extra kilo’s in Guatemala, want het eten daar is waanzinnig lekker en betaalbaar”, “Pas op voor achterdocht; sommige mensen zijn oprecht aardig”, “Pas op: de eerste de beste regenbui in Nicaragua veroorzaakt zeer waarschijnlijk een spontaan vreugdedansje” en “Pas op: helemaal niks doen op vakantie is soms moeilijker dan je denkt”.

Zelf zou ik iedereen die voor langere tijd op reis gaat, met de illusie het reizen uit zijn/haar systeem te krijgen, de volgende (positieve?) waarschuwing mee willen geven: ”Pas op: deze trip zal je op heel veel nieuwe ideeen brengen voor volgende vakanties”!

De wereld is soms namelijk gevaarlijk leuk!

• 09 April 2012 - 06:48

Baas B. :

WAT!!!??? Ik zou zeggen: Pas op! Dit soort ideeën houden je zorgelijk weg van een deugdzame arbeidsmoraal en moeten daarom tegen elke prijs vermeden worden;)
    Stay safe!

• 09 April 2012 - 07:37

Kees Van Schie:

Ook heel positief is thuiskomen. Lijkt heel gewoon maar is toch een geweldige ervaring.

• 09 April 2012 - 07:56

Jaap G.:

Pas dan maar op voor die leuke collega's als je weer terug bent! Lachen kan niet worden uitgesloten!

• 09 April 2012 - 18:24

Irma:

Het moet wel heel positief zijn, als de meest positieve persoon die ik ken hier een volledige blog aan wijt! Weet je hoe leuk thuiskomen is????

• 09 April 2012 - 19:56

Annerieke:

Zeg, ik wil je positieve humeurtje niet verpesten, maar er was vandaag weeeeeer een fantastisch feestje op de tennisbaan jij niet bij was. (We missen je!) Pas maar op, thuis kan ook best heus echt waar heel leuk zijn!