Gastblog Paultje - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Annette Schuil - WaarBenJij.nu Gastblog Paultje - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Annette Schuil - WaarBenJij.nu

Gastblog Paultje

Door: Paultje

Blijf op de hoogte en volg Annette

05 November 2011 | Verenigde Staten, Lake Isabella

101 dagen na onze laatste kus op Schiphol, was ons weerzien, na een reis van meer dan 15 uur, op San Francisco airport. 10 minuten en een heerlijke omhelzing later lopen we naar het treinstation op weg naar ons hotel. Inchecken en snel de eerste pub in die we tegenkwamen. Mijn eerste Amerikaanse halve liter bier is na nog geen 2 uur in het land een feit!

Na een goede nacht tukken helemaal fris om de stad in te gaan. Er bestond behoefte aan nieuwe kleren en we begonnen met een ochtendje shoppen. Dat ochtendje werd een dag, want in het centrum van SF shop je net zo gemakkelijk als in Utrecht. Met Las Vegas in het vooruitzicht en niet veel anders dan campingkleren vond ze het tijd worden voor sjieke kleren. Al in de tweede winkel vonden we een prachtige jurk, waarmee we LV wel onveilig kunnen maken. Uiteindelijk weinig cultureels gezien, maar wel bijna alle kledingwinkels van SF van binnen gezien.

's Nachts bleek ik meer last te hebben van de jetlag en mijn verkoudheid dan dat ik dacht. Tel daarbij de spanning van het aftellen en het weerzien op en je hebt de eerste slechte nacht te pakken.

Sunday, bloody (hot) sunday. Korte broeken en t-shirtjes weer. Met het zonnetje erbij bezochten we fishermans warf, bekeken we de zeeleeuwen, hebben we een heerlijke hamburger lunch gegeten en SF-bier en Californische wijn gedronken. Daarna hebben we nog een korte wandeltocht op de Golden Gate Bridge gemaakt. Omdat ik 's avonds weer op tijd moe was, gingen we voor een pizza op de hotelkamer en op tijd slapen.

Halloween monday! De Amerikanen zijn een vreemd volkje. Verkleed als dracula, zuster of duivel kom je ze overal op straat of op hun werk tegen. Niemand kijkt er vreemd van op of om. Voor ons een dag om met de kabelcar, naar fishermans warf te rijden en vanuit daar de boot naar Alcatraz te pakken. Na ons bezoek aan de historische gevangenis op een eiland, tijd voor een bezoek aan de hedendaagse technologie in de Apple-store.

Dinsdag, meer dan een uur te vroeg bij de camperverhuurcentrale aangekomen werden we direct geholpen. Na de inschrijving kregen we een Nederlands instructiefilmpje te zien over hoe recht de camper moet staan op de camping en wat te doen bij vriezen. Vervolgens een final check ronde om en in de camper en we kunnen op pad. Gelukkig hadden we geen $100 neergelegd voor het keukengerei, want alles bleek er nog in te zitten.

Na wat boodschappen en het verder inrichten van de camper, gingen we op pad. Snel de stad uit, want het blijkt al druk op de highway. We vinden een rustige campground met wifi verbinding, zodat we in ieder gevallen beetje kunnen wordfeuten.

Napa valley. Voor onze Californische wijnproef-ervaring kozen we een wijnboer hoog op een berg. Na een korte rit in een kleine kabelbaan mochten we op eigen gelegenheid, al wijnproevend, een kijkje nemen bij deze wijnboer. 11.00 uur na een klein ontbijt, met nog veel kilometers voor de boeg, valt wijnproeven niet mee. Elk glas werd dus maar een klein slokje en elke railing of bossage was voor ons een mooie plek om de rest van de inhoud van het glas terug te schenken aan de natuur.

Beide besturen wij onze (voor Amerikaanse begrippen mini) camper alsof het een vrachtwagen is. Bij het achteruitrijden staat steevast de bijrijder achter de camper om met handgebaren aan te geven of de kust veilig is. We hebben ons ook aangeleerd om standaard te zwaaien naar elke andere camper!

Op onze 2e kampeerplaats ging Annette me even laten zien/proeven dat ze nog steeds heerlijk kan koken. De liefde van een man gaat tenslotte door zijn maag. Spaghetti, verse groente, spam (wat wij kennen als smac) en rode saus. Heerlijk. Later bleek door onze iet-wat bijzondere kampeerplaatsen, dat we de spaghetti nog 3 dagen zouden eten, maar dat mocht de pret niet drukken.

Na een dag toeren komen we aan in Yosemite park. Er werd gewaarschuwd voor beren en de weersverwachting was sneeuw. Toen we de volgende ochtend wakker werden, bleek de wereld wit te zijn en een stuk kouder dan verwacht. In Yosemite hebben we wat gelopen en uiteindelijk besloten we in een hotel voor de mega-haard een potje rummicub te spelen.

Na wat uitzichtpunten met de camper opgezocht te hebben en een halve dag rijden staan we nu op een bergweg voor ons 2e nationale park. Ook daar zijn sneeuwkettingen vereist en dus blijven we hier, op de oprijlaan van een motel, met een aardige eigenaresse en een snelle internetverbinding een nachtje slapen. Morgen kijken we verder naar de weersverwachtingen...

• 06 November 2011 - 08:03

Mo'tje:

Eindelijk nieuws! Begon me al zorgen te maken. Jullie genieten lekker met z'n tweetjes. Mooi zo. Leuk setje hoor, op de Halloween picture. No wedding proposal yet? Only joking!!
    xxx Liefs, Mo'tje

• 06 November 2011 - 08:15

Broer Tim:

Leuk als Belle en het beest de stad in.

• 06 November 2011 - 09:23

Leo Ellen :

Je mams kreek tranen bij de eerste regels, maar wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, en wat zien jullie er stralend uit in strop, en jurk geniet maar lekker, dikke knuffel, wat vliegt de tijd, je bent al weer een week ruim weg, liefs voor allebei zorg maar goed voor elkaar, pap mams

• 06 November 2011 - 16:15

Mar En Tim:

Wat fijn voor jullie om weer samen te zijn! En erg leuk om jullie avonturen mee te beleven.

Ik (Tim) krijg helemaal heimwee naar San Francisco bij het zien van de foto's, wat een heerlijke stad is dat zeg!

Liefs en x
    Mar en Tim

• 06 November 2011 - 20:16

Irma:

leuk, leuk, leuk en leuk! Gastblog is leuk (paultje, krijg je betaald?), camper is zeker leuk (dat zwaaien svp ook in NL volhouden), korte tennisrokjes, gevolgd door sneeuw vind ik leuk (sloegen we hier de herfst maar over) en jullie, ja, jullie zijn ook erg leuk. Enjoy!

• 06 November 2011 - 22:10

Annerieke:

Het klinkt geweldig! Hou dat vast, en elkaar ook. Geniet van alle mooie avonturen en van elkaar!
    Liefs van ons vieren

• 11 November 2011 - 16:49

Marjolein:

hee paultje!! heel veel plezier nog!!! Fijn dat jullie het zo leuk hebben samen. geniet er nog even van en zeker van elkaar!!! liefs, je buurvrouw