"Kedeng kedeng oeh oeh... - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Annette Schuil - WaarBenJij.nu "Kedeng kedeng oeh oeh... - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Annette Schuil - WaarBenJij.nu

"Kedeng kedeng oeh oeh...

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

26 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Salt Lake City

...kilometers spoor, schieten onder mij door. Ik ben op weg naar jou, want ik ben weg van jou"

Net onder de douche kreeg ik spontaan dit liedje van Guus in m'n hoofd! Niet zonder reden natuurlijk: vanavond pak ik de trein van Salt Lake City naar San Francisco waar ik vrijdagmiddag Paultje van de luchthaven op mag halen!!!

Ondanks dat ik in Salt Lake City toch een beetje in de wachtkamer zit totdat ik naar San Francisco "mag", heb ik me gelukkig goed weten te vermaken! Om te (leren) skieen was ik helaas nog wat te vroeg, maar ik heb me hier zeker niet verveeld! Zo hebben de Mormonen me aardig bezig weten te houden: heb o.a. een half uurtje orgel rehearsal bijgewoond, een optreden van het Mormonen orkest onder leiding van Igor Gruppman (die we uiteraard allemaal kennen van het Rotterdams Philharmonisch Orkest...) en zondagmorgen een optreden van het Mormonen koor. Verder een dagtour gedaan vanuit m'n hostel naar de Kennecott kopermijn (met de Chinese muur de enige bouwwerken die vanuit de ruimte te zien zijn) en uiteraard naar Salt Lake (na de Dode Zee het meest zoute meer op aarde). Maar hoogtepunt was toch wel m'n ritje naar Arches National Park!

Samen met Duitse Corinna en Nederlandse Jan heb ik maandag een auto'tje gehuurd om op eigen houtje Arches National Park te kunnen bezoeken. "Auto'tje", omdat we knus samen 10 uur in een Fiatje 500 hebben mogen rijden! En omdat de auto op mijn naam stond (leeftijd dingetje....wil ik liever niet over praten), heb ik 9 van de 10 uur ook lekker zelf gereden! Enorm genoten van de rit én van het park!

Vandaag heb ik een lekkere bankhangdag, voordat ik vanavond (23:30) de trein pak naar San Francisco (ruim 17 uur). Voor de verandering dus eens een trein geboekt in plaats van de Greyhound. Kijken of dat net zo'n belevenis is als de bus! Of er in de trein bijvoorbeeld ook pillen worden uitgewisseld tussen passagiers. En of ik, met gekamd (blond) haar, schone kleren en al m'n tanden nog in m'n mond in de trein net zo opval als in de bus. En of me dat dezelfde merkwaardige complimenten oplevert als tijdens m'n laatste busrit: "You look like a spokesperson; like one of them girls that sell blenders on tv".

Dus je begrijpt: vrijdagmiddag sta ik met gekamd haar (incl het vachtje op m'n benen), schonen kleren en een gebid zonder fietsenrekken op de luchthaven van San Francisco. En dan maar hopen dat m'n schattepatatje (ik kijk nu alweer uit naar al jullie creatieve variaties hierop...) net zo snel onder de indruk is...

  • 26 Oktober 2011 - 22:08

    Baas B En Baas L. :

    Wat een mooi verhaal, wat een mooi vooruitzicht. Je raakt nu toch niet off line vanwege de 'distraction'?;-)
    By the way: als je toch een tijdje stil zit in die trein, mag de vacht wel van je benen.
    Have great fun together!!!!

  • 27 Oktober 2011 - 06:30

    Dorien:

    Oh nu wordt ik nog jaloerser, nee niet vanwege je schattepatatje, don't worry. Maar wel vanwege SF. Een van de fijnste steden van de wereld, zorg dat jullie ook uit die hotelkamer komen! Ik mail Paul/jou het adres van mijn liefste tante Ellen (zusje van mijn moeder, die vond jou ook zo lief) en mijn knappe neef Dylan (Paul watch out, surfchick van 27). Zij wonen in Pacific Grove, als jullie er met het campertje langs rijden, ze zijn dol op Nederlands bezoek en op dropjes!

  • 27 Oktober 2011 - 08:51

    Irma:

    Weet je dat we zonder jou ook kampioen kunnen worden? En schattepatatje de inhuldiging in Waarder niet eens wil meemaken? Je tennisrok in NL. toch echt definitief de kast in zou moeten, nu de temperaturen niet ver boven de 13 graden uitkomen? Een belangrijk iemand in Libie is gedood? Dit allemaal in volgorde van belangrijkheid... Leuk ritje heb je er op zitten, ik zit net de Cars-versie van Amerika te kijken met zieke Nils, enjoy!!!

  • 27 Oktober 2011 - 12:00

    Mo'tje:

    Ik hoor zojuist op de radio dat er iemand met 220 km per uur richting Schiphol rijdt met een retourtje San Francisco en een enkele reis San Francisco - Amsterdam op zak.

  • 29 Oktober 2011 - 07:56

    Thom:

    Duiffie! Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Salt Lake City

Grote trip III

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2012

Stemmen

02 Juni 2012

(bijna afge)lopen

15 Mei 2012

Viva La France!

02 Mei 2012

10, 9, 8, 7...euh...0!

13 April 2012

www.elterusten
Annette

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 63477

Voorgaande reizen:

03 Maart 2021 - 17 Juni 2021

Familietrip 2021

15 Maart 2015 - 08 Mei 2015

Chili en Bolivia

19 Juli 2011 - 30 November -0001

Grote trip III

Landen bezocht: