Vakantievibes - Reisverslag uit Villeneuve-Loubet, Frankrijk van Annette Schuil - WaarBenJij.nu Vakantievibes - Reisverslag uit Villeneuve-Loubet, Frankrijk van Annette Schuil - WaarBenJij.nu

Vakantievibes

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

19 Maart 2021 | Frankrijk, Villeneuve-Loubet

Dat ik er nog even in moest komen, ging blijkbaar ook op voor het bloggen. Na mijn eerste blog is er nog nét geen nationaal girorekeningnummer geopend om ons terug naar huis te halen...

Niet nodig hoor!

Het duurde even een weekje, maar we hebben de vakantiemodus volledig gevonden! We genieten van het dwalen (zitten nu aan de zuid Franse kust bij Antibes, maar hebben vandaag besloten weer stukje terug te rijden om zondag een ferry van Toulon naar Corsica te pakken), de t-shirts zijn al uit de kast gekomen (vandaag gingen daar al wel weer twee truien overheen), lachen elkaar uit in onze pogingen Frans te spreken (dat gaat na al die vakanties in Frankrijk helaas nog steeds een beetje op de manier waarop Job denkt Engels te kunnen praten "Weet je wat stiemtrien betekent in het Engels? Stoomtrein!", "Bas, weet je wat boom is in het Engels? Bem!"), drinken biertjes ook als er helemaal geen 4 in de klok zit, genieten van de gesprekken met de jongens ("Mam, weet je waarom er windmolens zijn? Door de zon wordt de aarde steeds warmer en de windmolens die zorgen dat de aarde koud blijft") en de kletspraatjes tussen de jongens (vanavond nog terwijl ze net liggen: B: "Hoehoe" J: "ik hoor een aap" B: "nee ik ben een duif" J: "dan moet je zeggen oehoehoe"), we praten over vaches en petite vaches met campingeigenaren, we kruipen 's avonds lekker tussen de jongens in (eerst vanwege de kou, nu gewoon omdat niks zo fijn is als wakker worden met een zacht aaitje over m'n wang en een "goedemorgen mama"), gebruikmaken van een campingwasmachine is niet "wassen", maar "lekker een wasje doen", na het koken krijg ik een "je hebt jezelf overtroffen" in één adem met "ik loop constant zand te eten" en de yathzee competitie is on (het is nog te vroeg voor een tussenstandje, maar man wat een kl*t*spel is dat zeg!).

:-)

• 19 Maart 2021 - 21:46

Suzanne:

Hartstikke leuk reisverslagje, hoor! Veel plezier verder!

P.S. Waarom houd je niet van yathzee? Is toch zo'n leuk spelletje.... (hihi)

• 20 Maart 2021 - 00:00

Corrie Van Der Heiden:

Vakantie en spelletjes spelen. Leuk hoor.

• 20 Maart 2021 - 10:04

Bert Bakker:

Annette geniet en blijf gezond en blijf met je jongens in de buurt van de politie.
    Groet oom Bert.

• 20 Maart 2021 - 12:56

Remy:

Hé toppers, wat een leuke blog. Geweldig hoe jullie dit met elkaar doen. En wat je doet en waar je bent maakt dan geen siffler uit....profiter et les uns avec les autres

• 20 Maart 2021 - 18:58

Peter V O:

@paulus, lees ik nou goed dat je ein-de-lijk een spelletje hebt gevonden waar je mee kan winnen van je ega??! Gefeliciteerd!

Heerlijk om vanuit een guur Nederland mee te kwijlen met jullie verhalen
    Maak er wat van, geniet! en groetjes de kauwgomballenclub ✌

• 20 Maart 2021 - 19:51

Ellen Leo:

Heerlijk hoor, en ga zo door, geniet vooral van en met elkaar, liefs O-pa O-ma,

• 22 Maart 2021 - 19:15

Irma:

Zalig. Klok en agenda zijn al zoek, begrijp ik. Geniet lekker van de zon, al is het met een trui aan. En foto's zijn ook welkom, hoor :)